Monday 16 December 2013

Bukan Sahabat Biasa


Ketika saat ini,
Aku masih mengingati kenangan indah kita…
Wahai sahabatku,
Masih kamu ingat kenangan kita dibangku sekolah,
Belajar sama-sama untuk mengejar cita-cita yang di impikan.
Sahabatku,
Langit biru ini membawa aku terbang jauh menimba ilmu,
Melintasi lautan yang luas,
Gunung-ganang yang melemparkan senyuman,
Pepohon yang melambai-lambai yang menyambut kedatangan aku.
Ku masih ingat…
Nasihat mu yang mengajar aku menjadi seorang yang tabah dan tidak mudah putus asa,
Dirimu juga menyedarkan aku yang selama ini aku lupa kepada Pencipta diriku,
Yang mana aku tidak melakukan perintahNya,
Namun,
Kini aku telah kehilangan sahabat sepertimu,
Kerna kau telah pulang kepada Allah S.W.T yang Maha Agung,
Sahabatku,
Diriku amat rindu akan dirimu yang selalu menasihatiku.
Ku melihat…
Bintang-bintang bergemalapan menyinari malamku yang gelap,
Ku bersyukur seperti mana dirimu mengajar aku bersyukur kepada Allah S.W.T.
Ya Allah…
Ku berdoa agar sahabatku berada disampingMu dan rahmatilah dirinya,
Ku bersyukur Engkau mengutuskan aku seorang sahabat yang mengajar aku tentang agamaMu.
Sahabatku,
Ketahuilah bahawa dirimu bukan sahabat biasa…

0 comments:

Post a Comment

About

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...